Avatar

Last Airbender, Legend of Korra ve gelecek olan seriler. Özellikle Last Airbender serisinin içinde bulunduğu dünyayı ve karakterlerini çok seven biri olarak bu külliyatı konuşacağımız, tartışacağımız, deşeceğimiz bir başlık olsun istedim.

4 Beğeni

Legend of Korra da çok iyi dizi bence ama The Last Airbender neredeyse gelmiş geçmiş en iyi dizi falan olduğu için çok gömülüyor Korra’ya. Nerden baksan 7,5-8/10’luk dizi aslında.

2 Beğeni

Avatarlar neden alt teknikleri öğrenmiyorlar? 4 ana elementte bi halt yok işte anlayın. Lav, kan, uçma, kum, metal, platinyum, yıldırım, mavi ateş, chi bozmak, madenler, ruh bükmek… Dünya bunların etrafında dönüyor. İsteseler hepsini bükerler, seyircinin de “Avatar nasıl büker ya bunu” diyebileceği bi hareket olmaz bu senaryo hareketi ama yok. “Bunlar alt teknik öğrense 10 bölümde biter her şey” dedikleri için yazmadıkları çok hissediliyor. Adamlar kötü yazarlar değiller ama buna da kassalarmış keşke. Başlar başlamaz OP olan bi karakterin “ben nasıl olsa süperim” demeyip o OP haliyle oturup çalışması beni çok çeken bi tema. Ama bu sorun 2 dizide de, “olsa güzel olurmuş” şeklinde beliren bi sorun değil. Avatar olmanın bi kıymetinin olmadığı bir sürü durum var. Adam sadece yıldırım atarak her şeyi savuşturuyor mesela. Yıldırım atarak avatar state’i bile aldı kız. Bizim avatarlar, avatar oldukları halde oturup planlı, programlı çalışsalar; her bölüm daha da gelişseler, alt teknikleri öğrenseler, oturup chi bozuculara çalışsalar; hikaye de Avatarlar her şeyi bükebilmelerine, aşırı OP olmalarına, çok iyi dövüş bilmelerine, chi bozucuları harcayabilmelerine rağmen karakterleri köşeye sıkıştıralabilecek şekilde ilerlese iki dizi de inanılmaz level atlarmış.

Diğer bi sorun; hikayede yaşanan birçok düğüm aslında çok kolay çözülebilecekken en bariz çözüm bi türlü uygulanmıyor. Örn. Adamın yıldırım atması halinde 2sn’de çözülecek tonla sorunda adam yıldırım atmıyor. Yıldırım 4 elemente de karşı durabilecek bi güç, kadın gelmiş su bükerek bunları kovalıyor adam yıldırım atmıyor. Diğer bölümde adam kayayı kaldırıp fırlatacak, koluna yıldırım atsa herşey bitecek ama bitmiyor. Herif kan bükerek herkesi kukla ediyor, adama yıldırım atsan yıldırıma hiçbir şey yapamaz ama yıldırım yok. Hata bu sorunlar 1 bölümü yaralayacak seviyede olmuyorlar bazen. Yıldırım atsa, atmayı öğrense 5 bölümdür yaşadığı aksiyonu yaşamayacak oluyor bazı durumlarda. Tabii bu sefer de karşı taraf yıldırıma karşı önlem alacak falan filan. Ama işte karakterlerin sürekli gelişmeleri, birbirlerini sürekli mat etmeleri şeklinde ilerleyen bi hikaye daha iyi olur, ki bunu az da olsa yaptığı görülüyor dizinin. E bunu sürekli hale getir? Sen de dolunay olmadığı zamanlarda bile zihninle kan bükmeyi öğren, sen de avatar spirit olmadığı zamanlarda bile bükme gücünü almayı öğren? Avatarım olm ben der geçersin? Hikaye de tüm bunlara rağmen karakterleri zorlasın? Bu senin zaten belli bi oranda yaptığın bir şey üstelik.

Yalnız lav Avatarların büktüğü bir şey. Hatta LoK’ye kadar sadece Avatar’lar bükebiliyordu. Bir de Michael Dante DiMartino ve Bryan Konietzko dizilerini alsiyondan çok hikayeli, yapmayı seviyor. Dediğin gibi olursa “aksiyon enflasyonu” olur Korra’nın ikinci sezonundaki gibi (Bu arada LoK’u sevsem de ikinci sezonun son bölümleri Transformers gibiydi.).

Derdim aksiyon değil, ki 2 dizinin de aksiyonu çok çok iyi zaten. Derdim hikayedeki düğüm kısımlarının çözülmesindeki yavanlık.

Aksine bu dediklerim yapılsa dizide daha az aksiyon olur. Çünkü sana 3 bölümdür sorun çıkaran adamı aslında tek hamlede eleyebilirsin ama onun yerine 3 bölüm ayı dövüşüne giriyosun. Ben hep daha güçlü birileri gelsin demiyorum. Karakterler sürekli öğrenmeliler diyorum daha çok. Avatarın yıldırım atmakla üstesinden geleceği bir sürü sorun olduğu halde yıldırım atmayı öğrenmemesi aksine daha çok aksiyon doğurur. 2sn’de bitecek olay bir bölümü kaplar. Yakone mahkemede herkesi kukla ederken bi yıldırımlık işi vardı ama Aang yıldırım atamadığı için gereksiz 10dk aksiyon gördük. Ha aksiyon güzel ama gerekli değil.

1 Beğeni

Genel olarak çizgi romanları okuyanlar var mı hiç?

Waterbending iyidir. :cyclone:

d80c814a0f3dd28b9c5da02da2f16fae

1 Beğeni

Air :dash:

Hazır karantinadayken sardım tekrar izliyorum. İlk serinin Remastered versiyonu çıkmış, çok iyi iş çıkartmışlar lan. Baya iyileştirmişler çizimleri. Bildiğin yeni çıkmış gibi duruyor. 1080p Bluray kaliteyle hayvan gibi gömdüm balla. Birde 16:9 ekranla yayınlansa herhalde 2020 yapımı yeni bir dizi falan sanardım.

Seriyi tekrar izlerken aklıma aynı soru tekrar takıldı ; Avatar acaba Japon stüdyolarından çıkan, seslendirmeleri de şöyle en sağlam Japon seiyuu’larla olan, ağır seinen tarzda bir anime olsa nasıl olurdu acaba ? Hayali bile güzel.

1 Beğeni

Berbat olurdu! Avatar’ın tonu tam olması gerektiği gibi. Çıldırtmayın beni, yetişkinleştirip ne yapacaksınız?

İyi bir seri olmak tonu yetişkince yapmak değildir. Hatta olması gerekenden daha yetişkince bir ton uygularsan batarsın! Avatar harika bir fantastik seri, öyle “yetişkinliiiiik, ağır tonlaaaar” gibi saçmalıklarla bunu neden mahvetmek ister bir insan? Çocuksuluk kötü değildir, hatta çoğu noktada yetişkin serilerden daha bin kat daha iyidir. Kaldıramayacağı konulara girmezler, seyirciyi drama drama boğmazlar, ipin ucunu kaçırmazlar!

Düşündükçe elim ayağım titredi sinirden. Al şimdi adam arayıp döveceğim sinir atmak için, mutlu musun?

Lan bu haline laf etmedik sus, ama o halide iyi olurdu işte ayı seni .d

Ciddi iş iyidir.

1 Beğeni

İyi miyi olmazdı işte, tonunu bozmuş gudubet bir şey olurdu. Ki oldu da! Yaşı daha büyük bir kitleye hitap edeceğiz diye ergen şit olmuşluğu var korra da.

Avatar’ın bundan daha “Ciddi” olması “ciddiliiik” diye ıkınmasıdır. Olduğu ton tam olması gerektiği gibi bir ton. Eğlenceli! Ne yapsınlar berserk mi olsun? Önümüze gelen her karakter tecavüze uğramış, kolu kopmuş, kan tüküren tipler mi olsun. Gözüm seyiriyor şuan.

1 Beğeni

Yeniden izlemek için bahane arıyordum ben de :good:
Hemen indirdim. Yalnız ilk bölümlerde görüntüde fena canımı sıkan bir bulanıklık vardı. Araştırdığım kadarıyla 1-4 ve 9-25 bölümler arası özellikle karakterlerin çevresindeki haloinglerden kaynaklanıyormuş. Düzeltmeye çalışmışlar ama düzeltememiş yapanlar. Senin izlediğin versiyonda da var mı bu haloingler? Dikkatimi dağıtıyor çok fena. Sanki gözlüksüz 3d film izliyormuşum gibi.

1 Beğeni

63 gb mış… 480p :heart: ben

2 Beğeni

Aynen onu diyecektim bende şimdi. Birden fazla remastered versiyonu var fakat Haloingler berbat duruyor. Canım çıktı doğru olanını bulana dek. Tek bir versiyon var doğru olan, halledeyim özelden.

1 Beğeni

Çok sağol :pepeheart:

1 Beğeni